Размишљајући о томе како сам радила портфолио морам признати да сам се у
почетку обуке у јуну месецу нашла, усред мноштва просветних прегалаца који
завршавају све модуле по реду, као у каквом лавиринту, притом свесна да не поштујем
нормалан поредак ствари и не поседујем адекватна знања. Највише сам стрепела од
подразумеваног, а мени тако нејасног и непознатог... Међутим, процеси могу бити
инспиративни и поучни: проучила сам бројне примере наведених портфолија, о
једном забележила критички приказ, размислила о сврсисходности и циљевима
писања, била мало креативна и, користећи бројне Гугл услуге и алате, осмислила
структуру свог електронског портфолија. Ако портфолио причу не пишемо само да
бисмо удовољили законској обавези, већ постоји установљена визија и сврха, наше
критичко и креативно мишљење највише ће развити задаци у вези са њеном концепцијом.
Други део исте приче (професионална филозофија и др.) уследиће у предстојећем
периоду и развиjaти се лако,
својим током, сасвим логично. Овај задатак ми је био веома занимљив јер је нудио
могућност да се из друге тачке гледишта и на други начин о истом размишља и такође
различито нешто уради.
Како је у октобру месецу иза мене било
искуство обуке у целини, издвојила бих, иако није било обавезно, задатак у вези са
планирањем наставне јединице по Блумовој таксономији јер и он нуди изванредне могућности
да се другачије мисли и ради у настави, уз планирање коришћења веб-алата који
доприносе развоју вишеструких интелигенција. И опет је суштинско како и зашто радимо, а када нам је то јасно и познато, оно што следи није
ни тешко, ни напорно. Најпре сам "мислима
прелистала" наставне јединице да бих
пронашла једну, "освестила" визију часа, дефинисала
циљеве, критички размислила о јасности и начину формулисања могућих питања, затим
осмислила битна питања како бих мотивисала ученике да боље науче и одмах
примене научено користећи Гугл-алате. Осмисливши задатке на други начин, делујемо
на различите врсте интелигенције и усмеравамо пажњу ученика, материја им бива
јасна, занимљива, блиска и нестрпљиви су у намери да се и сами окушају у
провери својих знања јер поседују свест о учењу и врло лако вреднују.
И док радим задатак на заједничкој Гугловој
ренесанси учења, као ученик схватам колико је све што је на обуци
постављено било добро осмишљено, јасно, прегледно и доступно. Све захтеве сам пажљиво
читала, преслушавала, размишљала о њима, увиђала решења и бележила, али на други,
до тада мени непознат начин (практичан рад у одређеном Гугл-алату) - заиста права
ренесанса учења! Ауторски тим обуке Гугл-апликације
за Гугл-генерације је изврстан јер веома корисним
видео-снимцима, инспиративним примерима и добро осмишљеним задацима води ка
увиђању законитости и модела у ономе што радимо и делује на различите врсте интелигенције
те је свако могао у било чему да се суштински пронађе, развије своју креативност
и ужива.
Програм ове обуке свакако бих препоручила оним
наставницима који воле да "промишљају часове",
иновативни су у свом раду у школи и отворени за сарадњу и целоживотно
усавршавање и учење. С друге стране, колегама који у раду тешко одустају од
традиционалног и нису толико отворени за усавршавање, иновације и промене,
саветовала бих да се окушају у промишљању ове креативне и занимљиве портфолио приче јер ће у обиљу понуђеног,
верујем, успети да препознају оно што одговара врсти интелигенције коју
поседују, окупира им пажњу и може да задовољи њихову особеност.
Нема коментара:
Постави коментар