понедељак, 18. новембар 2013.

Чега се сећам...

Обзиром да гуглов мејл користим већ десетак година, доста тога из првих лекција сам знао од раније, тако да ћу набројати само оно што сам овде научио, под условом да се свега тога сетим, а то је:
-да би користио гугл плус, мораш да користиш пуно име и презиме, до сад сам се "крио" иза псеудонима препуног специјаних знакова, и кајем се што нисам отворио један налог само за потребе овог семинара
-да је гугл повећао простор расположив за кориснике на 15 гигабајта
-да су гугл документи и гугл диск обједињени у један сервис (некад су били одвојени)
-да су у јутјуб убацили и листу "гледај касније" која није постојала, и невероватно је корисна
-да постоји гугл галерија као и да је скоро неупотребљива због малог избора; нисам имао времена да сазнам зашто је то тако и да ли су у питању ауторска права или тек недорађеност галерије, а било би од непроцењиве користи да се овакви садржаји учине доступним
-да постоји читав низ гуглових едукативних садржаја који су, због гуглове филозофије да не рекламира своје бесплатне услуге, на жалост, непознати већини
-да су моје претпоставке о електронској генерацији (како сам имао обичај да их зовем док нисам овде прочитао да их називају гугл генерацијом) добро познате и анализиране од стране стручњака у свету и да су моја запажања исправна, штавише, да су систематизована кроз стручну литературу и препозната као проблем, те да наши клинци нису ништа гори од клинаца гугл генерације широм света
-да је гугл букс много више обећавао него што је постао и, искрено, више бих волео да су платили ауторска права за књиге него за бројне видео снимке са јутјуба, да не говоримо о односу цена
-сазнао сам шта је то портфилио, како се прави и шта није портфолио (што је, кад мислите да знате оно што уствари не знате, изусетно важно) као и то да сам био у тоталној заблуди у погледу своје представе или макар прелиминарне идеје о томе шта би то уопше могло бити, једном речју, нисам имао појма
-шта је рефлекција и како је користити
-како "анимирати" причу и поставити је на интернет
-како поставити лебелу (ознаку) на гугл мапу (користим прилику да скренем пажњу да је ова реч (лабела), иако страна, врло присутна у домаћој рачунарској литератури (у програмирању, рецимо у Асемблеру, Форту, Фортрану, Коболу) и да ми је жао што није употребљена и од стране оних који су преводили гуглове материјале на наш језик)
-како се користи гугл календар и гугл планер и да је врло користан посебно могућност подсетника преко имејл поруке
-како направити форму гугл сајта укључујући и хоризонталну и вертикалну навигацију
-како користити гугл букмаркс
-да гугл хром има читав спектар изузетно интересантни додатака свих врста, са посебним акцентом на едукативне који су ми се изузетно свидели
-да џи мејл ради много брже из хрома него из других прегледника
-да многе гугле бесплатне услуге неће радити потпуно исправно из других интернет прегледника, што није коректно од гугла, али они на то имају право а и поклону се у зубе не гледа

Трудио сам се да напишем што више онога што спада у моја лична запажања, поред онога што сам заиста научио на семинару

Нема коментара:

Постави коментар