недеља, 23. јун 2013.

Крај путовања...евалуација

Евалуација:
  • ако бих проценила постављене лекције, разноликост алата (слајд, филм шема, текст) у постављеним садржаја ме је натрера да користим све интелектуалне и мисаоне способности. Најчешће читам лекцију, преузимам лекцију у текстуалној форми и то и је исто као да сам учила из уџбеника. Овај начин, да ли ћу да слушам предавача (сајт) или ћу да пратим упутство директно из помоћ центра (блог) или ћу гледати филм или враћати слике слајда и тумачити шему (претраживање, сајт...) мобилише вас интелектуално и покреће сва чула, ка коначном тумачењу, разумевању и стварању задатка лекције. Замислите само колико нових синапси у мозгу смо остварили!
  • разноврсни алате за садржаје су ме натерали да од почетка до краја прочитам лекцију, а не само Добородошли и Довиђења, при чему смањујем површност у раду.
  • врло је значајно будуће полазнике припремити и обавестити на начин постављања садржаја, како би се прикључили на бољи и брзи Интернет. Поједине ресурсе ми је било „мучно“ отварати због спорог Интернета (моја мањкавост).
  • компетенције које су током похађања овог семинар развијене и утврђене: 

  1. К1 - бавила сам се својим предметом (биологијом), и тако дотакла боље вођење припрема и освремењавање и постизање ефикасније наставе биологије (испуњава и приоритет 6: јачање професионалних капцитета запослених и иновативне методе)
  2. К2 - развила сам способност за боље подучавање. Употребу Гугл алата смо демонстрирали на потенцијалним својим часовима или радионицама (коришћење Гуглове продавнице)
  3. К3 - је компетенција овог семинара, подршка развоју личности ученика и детета. Ако успем да применим Гугл у настави, надам се да, ученици би имали вишеструку добити, развили би нове вештине (календар, сајт, мапа, листа), равијали би сопствену писменост, систематичнот и аналитичност.
  4. К4 - комуникација и сарадња је толико важна у школама. Недовољно се чујемо или не желемо да се чујемо (учитељи, родитељи, наставници, ученици), а тада стаје не разумевање и неспоразум. На семинару Гугл апликације за Гугл генерације, могли смо да не видимо и не чујемо, али то би било формално и неуспешно учешће. Свако јасно тумачење лекције, садржаја и ресурса, уз потребну сарадњу са модераторима и учесницима (форуми, мејл, хенг-аут) води ка успешном завршетку сваког задатка.