субота, 02. новембар 2013.

Моћна Гугл ризница и промена у образовању

      Након програма обуке пренећу колегама своје задовољство, изузетна искуства и предочити како је занимљиво било радити и које су конкретне добити од семинара. Следећи мој корак је примена наученог у раду са децом (креативно писање). «Чаролије  писања песама и прича» подстичу креативност, а метод рада је често заједнички рад у мањим групама или паровима. Због непходности динамике веома је корисно што пре укључити низ активности које се изводе у Гугл алатима:
  1. Задатак (уз уводни разговор о важности и значају читања и осврт на наше књижевно наслеђе, писменост и језик): «Чаролије претраживања» - претраживање Интернета и формирање обележивача (рекли су о читању и писању..., писци и њихова дела,...) помоћу алата Говорна нит и «Чаролије креирања плејлисте» - формирају плејлисте видео-снимака са Јутјуба у вези са неким писцем и његовим делима;
  2. Задатак: «Чаролија причања приче» - самостално довршавање започете и почетак датог наставка приче или смишљање стихова песме који недостају (Говорна нит или Воки алат) и «Чаролија маштовитог разговора» у Гугловом креатору прича;
  3. Задатак – иновација: «Чаролија кључних речи» - Гуглова Мапа ума као дрво кључних речи за анализу књижевног дела (објашњења и скица мапе ума на основу одломака из дела) или издвајање кључне речи текста постављеног у Блогер и означавање јер тим путем изоштавамо код ученика перцепцију за текст који носи информацију, али и «Чаролије писања песама и прича» - креирање заједничких прича и песама у Гугл документу;
  4. Задатак: «Чаролије прављења колажа» од прикупљеног материјала уз помоћ свих поменутух Гугл услуга;
  5. Задатак: «Зачарано путовање» - писање записа о станицама на путовању кроз  заједнички рад и процена сопственог рада рада (шта су посебне вредности, које слабости и недостаци...), са могућношћу коментарисања у Блогеру;
  6. Задатак: «Чаролија наредне станице» - писање одговора на питања упитника урађеног у Гугл диск у вези са планирањем конкретне примене наученог.

   Након сваког дана рада ученици треба да буду мотивисани нечим: речју, песмом, стихом, мудром мишљу, пословицом, а могу добити и беџ у циљу подстицања даљег истраживања речи и писања (алат као на овој обуци - Class bages).

    У предстојећем периоду планирам да се бавим и израдом свог личног портфолија, а и школског листа у Гугл сајту.
    
       Ауторски тим, још једном бих нагласила, заслужује сваку похвалу за све што је осмислио пре или урадио током обуке. Из свих аспеката посматрано, све је најбоље могуће реализовано и не знам шта бих могла да саветујем да се промени. Једино ми се није допало «волшебно» нестајање докумената (што је уобичајена појава у заједничком раду на мрежи), али су наши ментори брзо реаговали на све невоље тог типа. Ауторима програма захваљујем на стеченом знању, професионалности и преданости послу којим се баве. Уживала сам у овом семинару.