недеља, 12. март 2017.

Решење

Већ извесно време (годинама) тражим начин како  да помогнем ученицима и „скинем“ их са „Фејса“. Ту реч није довољна. Гомила негативних искустава, не помаже. Трачарење је јаче. У помоћ стижу наставници који им потребне материјале за учење, прослеђују преко фејса са ставом; циљ оправдава средство.  А деца к'о деца. Што лакше то боље и не питај за последице. Време одмиче а Фејс тетоваже се само гомилају.  ЛМС системи су сјајни али у свом саставу имају реч учење, стога прихватање од стране ученика иде мало теже. Стално придикујем, али им ништа не нудим у замену. Стахујем да ћу их са једне социјалне мреже „навући“ на другу.
Интуитивно, тражећи решење, прикључујем се овом семинару. Три ствари су биле пресудне. Chrom,  gmail и K2.  Прве две су јако популарне код већине ученика. Нажалост. gmail адресу креирају само да би употпунили Фејс налог, а chrom  користе да би приступили Фејсу. И последње, компетенција K2  упућивала је на могући одговор.
Верујем да је решење напокон преда мном. Само, како ученике упутити и преселити на Гугл сервисе?
Десетине алата - бесплатних Гугл-веб апликација стоји на располагању и све у оквиру једног налога. Могу да креирају профил и истакну свој идентитет, организују своје обавезе, задатаке и контакте, пишу, праве табеле, презентације, цртају, и све то увек носе са собом чувајући своју безбедност и приватност кроз Гугл налог. Могу да направе сопствено мини дружење без бојазни да ће бити увучени у дигиталне лажи. Могу да отварају врата свог виртуелног простора и кроз разне видове “дружења”дозволе приступ чак и онима који би да их нешто науче. Истовремено, не желим фронт и осећај да им нешто дотурам, нудим, дајем и гурам. Морамо бити у истој равни, зато их треба научити да користе Гугл апликације и увиде предности.
Али како и одакле почети? Стиснути планом и програмом наставници су само у могућности да препоруче, лично користе, али не и суштински помогну ученицима да овладају Гугл сервисима.  Вашом вештом руком и високом професионалношћу пролетели смо кроз овај семинар у трену.  Зато верујем да се решење може пронаћи у наставку ГАзГГ-а. У оквиру новог курса или као наставак постојећег са  1-2 седмице  „отворених врата“ за наше ученике. Поведите нас заједно у откривање нових технологија.