уторак, 26. децембар 2017.

Није знање знање знати, већ је знање знање дати!


Сваки наставник треба да има јасан мотив са којим улази у школу. Да ли му је важно да се представи као велики стручњак, који ће приказати сву узвишеност науке или као наставник коме је стало да се ученици развију у жељеном правцу, а уз помоћ науке коју предаје?

Сваки наставник коме је тај мотив јасан, успеће и да мотивише ђаке да уче.

Формало образовање наставника је есенцијално, а неформало је веома важно за његов рад. Сваки наставник треба да зна да је важно учити током целог живота, јер учење је оно што ће највећи број одраслих радити у животу у 21. веку, као што предвиђа Григори Перелман,  руски математичар.

Зато сваки наставник који је савладао све модуле семинара Гугл апликација за Гугл генерације треба да употреби научено и помогне ђацима да што лакше дођу до знања и да им учење буде лако и занимљиво.

Како један по полазника и пре семинара користила сам већину апликација. Сада сам своје знање о некима од њих приширила. Оно што је мени било јако позитивно на овом семинару је то што је инсисторано на поштовању научне мисли, критичког рамишљања и разумевању значаја научних принципа. Такође, семинар ми је помогао да унапредим и сватање о значају детаљног и одговорног планирања различитих начина праћења и вредновања рада.

Гугл палета алата се може схватити као интегрисано решене за комуникацију и сарадњу на нивоу једне образове установе. Та сарадња се може одвијати између ученика и наставника, а и наставника међусобно.

Знања стечена током обуке могу да нам помоћи за осмишљавање и креирање материјала који ће мотивисати ученике на рад и учење, да лакше и успешније заједнички или истовремени радимо на истим документима, успешно делимо и чувамо податке, сазивамо састанаке, чувамо слике,  контакте...

Нова искустава и нова сазнања увек треба да буду покретачи промена, у нашој школи их већ примећујем.