среда, 7. март 2018.

Никад није касно

Током читавог семинара ме теши једна мисао: за креативност никад није касно! На прагу сам четврте деценије свог радног века и можете да замислите колико је моје кућно радно окружење загушено папирима, фотокопијама, куцаним и руком писаним припремама за часове, наставним садржајима и задацима! Пре, отприлике, седам година сам упловила у електронске семинаре, ИКТ-алате у настави и нашла сам се одједном у шуми која ми је била непроходна, страшна, без излаза из ње! Кренула сам корак по корак, реч по реч, реченицу по реченицу упутстава за израду задатака и у сарадничком сегменту семинара успела да урадим први задатак! Била сам пресрећна када сам видела своје прво Електронско Дело. До краја семинара сам схватила да је то, убудуће, мој пут ка усавршавању, а усавршавање увек, некако, мора да се "ажурира", и траје док траје сам човек. Ово је мој пети семинар са Заједницом која учи Сазнање и, свакако, није последњи. У лекцијама пребогатим веб-алатима, могућностима њихове примене не само у настави, него и у приватној сфери, јасним и детаљним упутствима за коришћење неисцрпног низа алата, саветима за примеравање писаног материјала врсти електронског алата који користимо - проналазим себе. Осећам велико задовољство приликом самог рада, припреме задатака које морам да урадим и током њихове израде са великом радозналошћу и одушевљењем откривам разноразне невероватне могућности за подешавање функционисања, виртуелности и естетике коначног изгледа задатка. У духу ми се, паралелно са радом на свом задатку, јављају идеје, формирају у главним цртама лекције, материјали за примену у настави који ће бити урађени и приказани, ето, баш овако, баш у овом алату... Током протеклих неколико година креирала сам много електронских задатака - они су сви ту негде, на неком од облака, расути по мојим фолдерима у компјутеру, и управо заслужују да буду скупљени на једно место. За такво место ми је идеалан сајт, и то, сада видим да је Гугл-сајт посебан у односу на неке друге сајтове, јер Гугл омогућује веома велик број апликација које су лаке за руковање и лепо се уграђују у сајт, који чине занимљивим, погодним да се изразе разноврсне идеје и публикују јавности на атрактиван начин. 
Оно што ми је посебно важно, што ме је подстакло да изаберем за овај пост таксономију рефлексије - креирање - јесте моја жеља да креирам онлајн-речник, онлајн-уџбеник, не само за ученике којима предајем, већ и за ширу јавност и, исто тако, да отворим виртуелну учионицу (једна ми је већ отворена у Гугловим учионицама) у коју бих, поред ученика, укључила све оне који би волели да упознају области којима се бави класична филологија. Такође ми је циљ да покренем неку врсту вежбаонице, виртуелне школе са могућношћу размене материјала за учење/вежбу, али и живу конверзацију у реалном времену - на латинском језику! За овакву врсту промовисања латинског језика и садржаја лекција из области класичне филологије увиђам да су Гугл-алати погоднији и приступачнији од других и моја реализација креирања замисли, "агенда" које сам себи зацртала, биће у блиској будућности покренуто управо у Гугловој машини. 
Од едукаторки семинара Сазнање волела бих да научим могућности, начине и најпогодније алате за прелом и издавање електронских књига, као и проналажење и одабир електронске  библиотеке за регистровање дела издатог у електронској форми. 
Надам се да ће један од будућих семинара ове групе бити посвећен баш овој практичној теми која ме заокупља.     

Нема коментара:

Постави коментар