понедељак, 24. март 2014.

И после свега, анализа

Сви задаци у оквиру овог семинара били су захтевни, то је тачно. Али, уз сваки задатак имала сам прилику да научим нешто ново. И заиста је тешко издвојити један и анализирати га. 
За анализу одабраћу задатак Вредновање таксономских таблица
За почетак, да напоменем, морала сам анализирати задатак колегинице, коју лично не познајем, ништа не знам о начину њеног рада, искуству, додатним вештинама и слично. Поред свих тих непознаница, она је наставник предмета који се по методологији рада тешко може упоредити са "мојим" предметима. Довољно тешко да се озбиљно запитате да ли ћете успети да задовољите строге критеријуме модераторки. 
Са таквим предрасудама и предубеђењима кренула сам да анализирам таксономску таблицу другог наставника. За успешно решавање задатка морала сам још једном да прегледам и проучим доступни наставни материјал, да сама себи тачно раздвојим шта су то мисаони процеси, а шта врсте знања. Затим сам морала добро да проучим и подстицање различитих врста интелигенција и, на крају, да, уз све то, проценим и оценим примену Гугл алата . Једноставно је и јасно кад читате упутства, али кад то треба применити у пракси, гледајући само папир, тешко вам је да процените како је други наставник размишљао, шта га је навело да своје задатке смести у одређене кућице, шта га је одвело до процењене врсте интелигенције.
И као "шлаг на торти" појави се примена Гугл алата, а као алати понуде се програми за које ви, или не знате, или нису применљиви у вашој пракси. Ако и приметите да наставник није успешно применио алате, шта му саветовати.
Некако сам се изборила са свим недаћама, и успешно решила задатак. Из свега могу да изведем закључак да су моје почетне бојазни биле ирационалне. Заиста, можете пратити и оценити рад другог наставника успешно, ако знате шта и како. 
Коме бих препоручила овај семинар? Свим наставницима који воле свој позив. Јер једино они имају потребу да се стално усавршавају.