Шта? Како? Зашто? Почните са зашто
Три златна питања у сваком процесу рада омогућавају да појединци и организације функционишу на ефикасан начин и да остваре и потврде највише способности. Тако бар тврди Симон Синек, аутор, како сам каже, најједноставније идеје на свету.

Концепт је потпуно објашњен у књизи из 2009. године Почните са зашто (Start With Why), а његово учешће на Тедиксу са титлом на српском језику укратко нам представља концепт:
Златни круг и портфолио
У каквој вези је портфолио и концепт златног круга? Симон Синек свој концепт објашњава на примрима великих успеха у области рачунарства (Епл), науке и патената (браћа Рајт) и идеја (М. Л. Кинг), он се може применитина сваку бласт у животу, на сваку иновацију и промену. Портфолио јесте иновација за нас и његово прихватање и квалитет зависиће управо од оног зашто у златном кругу.
То зашто поставићемо себи на почетку - зашто да га водим, зашто портфолио. Тада је потребно имати визију. Ако га водимо само зато што је обавеза, а не верујемо у његову сврху, претвориће се у папир и обавезу, у лош портфолио. Зато је визија веома важна на почетку овог као и сваког другог посла.
Друго зашто постављаћемо увек када бирамо и образажемо прилоге и садржаје за свој портфолио, чак и код оних официјелних обавезних делова портфолија какав је радна биографија. Зашто постављам баш ово треба да се упитамо сваки пут када уносимо нешто у портфолио. Ако пођемо од питања шта, то ће бити досадни извештаји у које ћемо унети чињенице и податке, успехе и дипломе, али тиме никог, па ни себе, нећемо инспирисати и бићемо једно време на истом, али чим први пут немамо немамо успех раван, ако не и већи од прошлогодишњег, портфолио је у силазној линији. Отуда су многа портфолија колега урађена једне године и онда ту стану јер он више није инспирација ни њима самима. Међутим, ако прво поставимо питање зашто, ми у први план стављамо сам процес, нашу намеру и искуство учења, а не само резултат. Резултати (шта) су досадни, неуверљиви, самохвалоспевни и не утичу ни на кога истински, нити мењају учење суштински. Процеси и процедуре (како) већ су далеко инспиративнији и поучнији, а најважнија је визија и сврха (зашто). Кад она постоји, остало иде и развија се природно, рационализује се у своје шта.