Већ извесно време (годинама)
тражим начин како да помогнем ученицима и „скинем“ их са „Фејса“. Ту реч није довољна. Гомила
негативних искустава, не помаже. Трачарење је јаче. У помоћ стижу наставници
који им потребне материјале за учење, прослеђују преко фејса са ставом; циљ оправдава средство. А деца к'о деца. Што лакше то боље и не питај
за последице. Време одмиче а Фејс тетоваже
се само гомилају. ЛМС системи
су сјајни али у свом саставу имају реч учење, стога прихватање од
стране ученика иде мало теже. Стално придикујем, али им ништа
не нудим у замену. Стахујем да ћу их са једне социјалне мреже „навући“ на
другу.
Интуитивно, тражећи решење,
прикључујем се овом семинару. Три ствари су биле пресудне. Chrom, gmail и K2. Прве две су јако популарне код већине
ученика. Нажалост. gmail адресу креирају
само да би употпунили Фејс налог, а chrom користе да би приступили Фејсу. И последње, компетенција K2 упућивала је на могући одговор.
Верујем да је решење напокон
преда мном. Само, како ученике упутити
и преселити на Гугл сервисе?
Десетине алата - бесплатних
Гугл-веб апликација стоји на
располагању и све у оквиру једног налога. Могу да креирају профил и истакну
свој идентитет, организују своје обавезе, задатаке и контакте, пишу, праве
табеле, презентације, цртају, и све то увек носе са собом чувајући своју безбедност
и приватност кроз Гугл налог. Могу да направе сопствено мини дружење без
бојазни да ће бити увучени у дигиталне лажи. Могу да отварају врата свог
виртуелног простора и кроз разне видове “дружења”дозволе приступ чак и онима
који би да их нешто науче. Истовремено, не
желим фронт и осећај да им нешто
дотурам, нудим, дајем и гурам. Морамо бити у истој равни, зато их треба научити да
користе Гугл апликације и увиде предности.
Али како и одакле
почети? Стиснути планом и програмом наставници су само у могућности да
препоруче, лично користе, али не и суштински помогну ученицима да овладају Гугл
сервисима. Вашом вештом руком и високом
професионалношћу пролетели смо кроз овај семинар у трену. Зато верујем да се решење може пронаћи у
наставку ГАзГГ-а. У оквиру новог курса или као наставак постојећег са 1-2 седмице „отворених врата“ за наше ученике. Поведите
нас заједно у откривање нових технологија.
Нема коментара:
Постави коментар