субота, 3. март 2018.

Нови поглед на Гугл

        Гугл је претходних година постао гигант на Интернету и на неки начин монополисао Веб. Да ли је то добро или лоше, видећемо. Ја сам неке његове алате већ примењивао у пракси, али сам изабрао овај семинар јер је обећавао да ће показати неке нове начине. И носи доста бодова, да се не лажемо.  Мене је пре свега интересовала примена тих алата.
        Пре овог семинара у настави сам првенствено користио Гугл диск и Јутјуб. Пошто предајем техничке предмете, изузетно је згодно објашњавати ствари помоћу покретних слика, и чувати те материјале на начин доступан ученицима у свако доба. Напомињем да предмети које предајем немају одобрен уџбеник, тако да је ово прави спас. Ако неког занима, може да погледа како је то изгледaло на адреси https://goo.gl/6x6vTM Вероватно уочавате проблем: због количине материјала врло је лако изгубити се у смислу шта је рађено, шта тек треба да се ради. Фолдери једноставно не дају могућност једноставног хронолошког паковања материјала. Е сад то замислите пута пет, јер је ово само један предмет...
        Семинару сам приступио јер је обећао да ће ми показати неке друге гугл алате које пре нисам користио. Не зато што су скривени, већ једноставно никад нисам имао потребу да систематски истражујем. Овако сервирано, сигурно је много лакше.
         Што се тиче првог модула, да не понављам шта је био, њега вероватно нећу много користити, напротив, морам по завршетку семинара да вратим подешавања не енглески језик јер ми све делује некако неприродно. Остале ствари су ситнице које чине живот лакшим, ако примате и шаљете много мејлова. Гугл+ и слично, мислим да је то већ непотребно. Та мрежа је практично већ мртва. Лично не знам никог ко је активан тамо.
          Други задатак, календар, је много кориснији. До сада сам своје обавезе записивао у "тефтер", и одговарао на бесконачни број питања- кад је матура, кад је је тест, кад је тромесечје...Идеја да се све стави на једно место, и направи видљиво свима, делује као одлична! Зато сам осим обавезног календара направио још један, намењен ученицима:  https://goo.gl/Hvm8qd
           Трећи модул ми је био најтежи. Нисам баш навикао да се тако изражавам, с обзиром на моје образовање, па сам се баш помучио да изразим своје мисли на тај начин. Свестан сам да сам лаик у области педагогије, али ми се ипак чини да се читава ствар непотребно компликује. Таксономија, метакогниције,  евалуације...јежим се тих речи, искрено! Техничка струка, шта да се ради. Лично бих читав процес учења свео на "откриј најважније и запамти, логика је битнија од чињеница, примени знање и тако га провери, испробај разне путеве сазнања, изабери најбољи, и користи га убудуће".  Мислим да је овде сажето бар 90 % таксономске таблице! Искрено, са ученицима ту таблицу не могу да применим, јер ће збунити и мене и њих, тако да се држим старог начина- да ли зна, да ли разуме, да ли уме да примени...Вероватно ова прича има смисла у некој теорији педагогије, али за практичан, свакодневни рад, није баш примерена. У задатку ми је такође засметало што сам морао да поновим шта је колега коме сам процењивао рад (јелда звучи лепше од"евалуирао"?) рекао у својим циљевима и исходима, јер сам сматрао да то не треба дуплирати. Његов рад и моја процена је ишао заједно, као једна целина: https://goo.gl/Cs6p5S
            И четврти модул, као круна семинара. Ја сам сматрао и сматрам, да свако треба да направи сајт према својим потребама, и мења временом. Добар и лош сајт су релативне категорије. Мени лично сајт треба као помоћно средство за дељење материјала. За сада сам ставио само два предмета, али у будућности, ако ученици прихвате овај нови начин, биће и остали. До сада нисам правио Гугл сајт, што је на неки начин срамота, јер се помало бавим Вебом. Једнаставно, сматрао сам га за конфекцијско решење, које користе аматери. Сада схватам да се са мало труда може урадити доста. Пада ми на памет идеја да и ученике увучем у причу, па на пример, направе неки сопствени сајт уместо штампаног семинарског рада, рецимо. Да погледате крајњи производ: https://goo.gl/pmQfkt
            Да резимирамо: свиђа ми се концепција семинара у коме полазници одмах раде практично оно што је изложено као лекција. То би идеално било применти и у настави, али техничке могућности нас све ограничавају. Ипак треба га увек имати у виду, и тежити томе.  Лоше стране сам можда већ рекао- инсистирање на педагошкој теорији, и неким, мени бар магловитим, критеријумима лепог, обимног, довољно опширног...
          

Нема коментара:

Постави коментар