недеља, 17. август 2014.

Портфолио и рефлексија

Много пре овог семинара сам тражила информације и примере како направити портфолио. Најпре сам направила један "мртав" ворд документ, под називом "Документација о испуњености услова за звање педагошки саветник", који сам предала ради са захтевом за напредовање и почела размишљати о портфолију. И ово је било много папира, а тек како додавати?! Тако сам дошла на идеју да свој портфолио направим на блогу.
На овај семинар пријавила сам се због Гугл апликација, те ми је задатак израде портфолиа био ноћна мора. Била сам у дилеми да ли да питам модераторе да ли се може прихватити онај који већ имам. Међутим, желела сам да сазнам како се креира и уређује Гугл сајт, па сам помислила, креираћу га са copy-paste, а по завршетку семинара онемогућићу видљивост. 
И тако, пажљиво сам пратила упутство модератора за креирање, како веб сајта, тако и портфолија па сам га креирала корак по корак. Најпре сам отворила обавезне хоризонталне странице по задатку модератора и у њих унела тражене садржаје. Када је то прихваћено дошао је ред на креирање бочне стране портфолија где су нам модераторке дале мало слободе, али не баш превише - опет су захтевале опис страница и нешто захтевније да наведемо рефлексије у свакој. Пошто нисам баш пажљиво проучила шта у рефлексијама треба да пише унела сам нешто, тек да урадим задатак. Задатак је прихваћен, уз сугестију за корекцију рефлексије, па сам се мало позабавила рефлексијама и тако схватила праву суштину портфолија. Кроз подешавање изгледа сајта доста сам научила како о визуелном уређивању страница и целог сајта, тако и о начину уношења веза, докумената, гаџета и дељења сајта са другима. Тако сам схватила да је много елегантнији и прецизнији изглед овог сајта него блога и одлучила да то радим и са својим ученицима наредне школске године.

Овај програм обуке препоручила бих свим наставницима и стручним сарадницима, библиотекарима и управи школе, јер смо у 21. веку и хтели ми то или не, морамо пратити захтеве које нам намећу нове генерације. Осим тога сматрам да ова обука обухвата далеко више од увода у рад Гугл апликација. Она је много више: пружа нам одличан пример како треба да изгледа структура усавршавања на даљину, упућује нас на то да циљеви и задаци морају бити јасни и да се морају поступно радити. Посебно ми се свиђа што нема никаквих тестова (теорије), већ су сви задаци практични, тј. захтевају практичну примену знања. Поред овог, што сматрам да сви ми иначе практикујемо у свом раду, акценат је на развијању вишеструке информационе писмености.

Нема коментара:

Постави коментар